لوله آبیاری قطره ای پلی اتیلن
نوشته شده توسط : پارس زانوس

راه حل‌های هوشمندانه زیادی برای صرفه جویی آب در کشاورزی و آبیاری هستند. با این حال لوله آبیاری در تمام آن‌ها حضور دارد. لوله آبیاری قطره ای تحمل آبیاری تحت فشار را دارد و می‌تواند مزرعه بزرگی را پوشش بدهد. در عین حال انعطاف پذیر  است، به راحتی خم می‌شود، نشتی ندارد و کیفیت آب را هم حفظ می‌کند. پلی اتیلن به دلیل توانایی بالای خودشان در آبیاری قطره ای و کاهش محسوس مصرف آب در کشاورزی شناخته می‌شوند.

لوله پلی اتیلن

در مورد لوله آبیاری قطره ای

آبیاری قطره ای یکی از روش‌های مدرن آبیاری در کشاورزی است که سال‌های زیادی است به کار می‌رود. در این روش، نیاز به لوله‌هایی داریم که بتوانیم در میان گیاهان کار کنیم. با این لوله ها،  آبیاری را به روش قطره ای انجام دهیم. این روش که به آبیاری دریپر یا قطره چکان معروف است. و از طریق سوراخ‌های ریزی که در لوله ایجاد شده انجام می‌شود.

نوار تیپ

برای این کار لازم است که با توجه به فاصله سوراخ‌ها از همدیگر، گیاهان را در جای درست بکاریم. این لوله کمک می‌کند که کاشت در باغ و گلخانه منظم بشود و به هر کدام از گیاهان اب کافی برسد. از آن جا که آب دقیقاً در نزدیکی گیاه ریخته می‌شود، نیاز گیاه برطرف می‌شود. خاک اطراف آن نیز بی دلیل خیس نمی‌شود. آب ریخته شده در بخش‌هایی از خاک که ریشه و گیاهی نداشته باشد، توسط گرمای هوا خشک می‌شود که مصداق کامل اتلاف آب است.

 

 

ادامه در لوله آبیاری قطره ای

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: